vrijdag 4 april 2014

Books I Want To Read #1

Ik hou echt heel erg veel van lezen. Het enige probleem is dat het er bij mij soms gewoon bij in schiet en dat ik er geen tijd voor vrijmaak. Super jammer, want lezen is natuurlijk ook goed voor je ontwikkeling. Ik heb als kind stapels boeken verslonden en ging dan ook iedere zaterdag naar de bibliotheek om een stuk of 5 boeken te lenen, na een week had ik ze of allemaal of de helft uit. Ik had in groep 4 dan ook al avi 9B. Lezen is en blijft een hobby van mij, en er is dan ook een hele waslijst aan boeken die ik nog steeds wil lezen. In deze blogpost behandel ik er een paar, en ik hoop dat ik in mei kan zeggen dat ik ze allemaal heb uitgelezen!

John Green | The Fault In Our Stars
''Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel’s story is about to be completely rewritten.''
Ik heb de Nederlandse versie van dit (prachtige) boek al gelezen, maar ik wil ook heel graag de Engelse versie er van lezen. Blijkbaar is de Engelse versie nog net een tikkeltje leuker en dat is dan ook de originele versie. De reden waarom ik eerst de Nederlandse versie wilde lezen, is simpelweg omdat ik niet zeker was of de Engelse versie te lastig zou zijn of niet. Ik denk dat ik het wel gewoon aankan. Er kwamen in de Nederlandse versie wel wat lastige woorden in voor, maar het was zeker niet zo dat je daardoor een deel niet begreep. Ik denk dat het in het Engels ongeveer hetzelfde is. Dit boek wil ik nog wel lezen voordat de film draait.

Candace Bushnell | The Carrie Diaries
''Carrie Bradshaw, stijlicoon en geliefd personage uit Sex and the City, is terug! Bushnell neemt ons mee naar de late jaren zeventig, waar we in het landelijke Castlebury kennismaken met fashionable tiener Carrie. Ze worstelt net als iedereen met ontluikende liefdes, highschooldrama's, vervelende zusjes en oude vriendschappen, maar Carrie is ook anders dan de rest. Zij droomt niet van toelating tot een vooraanstaande universiteit of een baan in de omgeving, maar van een schrijverscarri
e
re in New York.''
Ik ben zo dol op deze serie! Ik ben nu bij het einde van seizoen 1. Ik kan het echt een van mijn favoriete series noemen! Eerlijk gezegd wil ik altijd eerst het boek lezen voordat ik de serie/film kijk maar bij The Carrie Diaries kon ik eigenlijk niet meer wachten. Ik zag het boek laatst ook op bol.com voor maar 5 euro! Say what?! Ik ga hem dus ook zo snel mogelijk bestellen! Natuurlijk is het een echte chicklit, maar daar hou ik af en toe wel van. 

Isa Hoes | Toen ik je zag
''Isa Hoes en Antonie Kamerling ontmoeten elkaar voor het eerst tijdens de audities van Goede Tijden, Slechte Tijden. De soap wordt een groot succes en Antonie is als hartenbreker Peter Kelder al snel razend populair. Antonie en Isa worden verliefd en leiden samen een vrijgevochten leven, terwijl ze de ene rol na de andere spelen in televisieseries, speelfilms, toneelstukken en musicals. De buitenwereld ziet een stralend stel voor de camera s, maar privé gaat Antonie gebukt onder een zware neerslachtigheid. Terwijl deze depressies zich steeds vaker voordoen, probeert Isa haar gezin bij elkaar te houden, tot Antonie op 6 oktober 2010 besluit zijn leven te beëindigen.''
Ik kan nu al voorspellen dat ik zó ontzettend ga huilen bij dit boek. Ik leef gewoon zo snel mee met de hoofdpersonages in boeken dat ik gewoon al voor 99% weet dat dit boek precies hetzelfde doet. Het verhaal is waargebeurd dus dat maakt het stiekem nog erger. Ik heb heel erg veel positieve verhalen gehoord over dit boek dus ik heb ook wel een redelijk hoge verwachting. Als het boek zo goed is als ze beweren, zou dit best een van mijn favoriete boeken kunnen worden.

Veronica Roth | Divergent 1 - Inwijding

''Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarige Tris is opgedeeld in vijf zuilen die elk staan voor een bepaalde waarde: eerlijkheid, onbaatzuchtigheid, dapperheid, perfectie en intelligentie. Ieder jaar weer moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke zuil zij de rest van hun leven willen horen. Tijdens de brute ontgroening moet Tris bepalen wie haar werkelijke vrienden zijn. Ook heeft Tris een geheim dat ze voor iedereen verborgen moet houden. Als de ogenschijnlijk perfecte maatschappij verhardt en tegenstellingen uitgroeien tot een steeds groter conflict, komt Tris erachter dat haar geheim levens zou kunnen redden, maar ook haar eigen dood zou kunnen betekenen.''
Over de trilogie van Divergent heb ik ook heel veel positiefs gehoord! De film draait of nu of binnenkort (ik weet het niet precies) in de bioscoop dus ik moet dit boek wel snel gaan lezen aangezien ik boeken voor de films wil lezen. Mensen vergelijken Divergent nog wel eens met The Hungers Games, maar dat vind ik niet echt terecht. Het is wel ongeveer dezelfde genre, maar daar blijft het ook bij. Kort gezegd: Ik wil dit boek ook gewoon heel erg graag lezen!

Currently reading: Elizabeth Haynes - Waarheen je ook vlucht 

Lots of love,
Vera.

2 opmerkingen: